Współpraca z europejskimi markami – korzyści i możliwości dla polskich drukarni
Dlaczego warto postawić na korelację i czy w dobie XXI wieku współpraca z firmami działającymi na terenie Unii Europejskiej opłaca się. Jakimi kwestiami warto sugerować się i co tak naprawdę przemawia za tego typu działaniem.
Co-branding – co daje współpraca z innymi markami?
Niezwykle popularny w ostatnim czasie, szczególnie od początku pandemii stało się partnerstwo marek, firm, które na pozór mogłyby ze sobą konkurować, a jednak współpraca daje im szereg korzyści i w konsekwencji takie działania okazują się wyjątkowo cenne. Tak naprawdę współpraca z europejskimi markami wpływa na postrzeganie wizerunku firmy, a także pomaga w pozyskaniu nowych klientów oraz jednocześnie wzmacnia pozycję firmy na rynku. Warto podkreślić, że tego typu działanie pozwala również na zmniejszenie kosztów prowadzonych kampanii reklamowych, a więc jak można zauważyć partnerstwo wpływa bardzo korzystnie na szereg czynników w firmie oraz na zakres jej działania.
Na przykład firma Emipak kładzie nacisk na szeroki zakres współpracy z europejskimi markami, co generuje szereg korzyści. Wśród nich można wymienić między innymi dostępność serwisu, a także bliskość dostawców. Jest to niezwykle przydatne na przykład w sytuacji kiedy istnieje potrzeba integracji danego urządzenia z innym niż wbudowany system. Wtedy łączenie sił dwóch producentów jest ogromną korzyścią dla firmy, a przede wszystkim klienta. Warto podkreślić, że współpraca z europejskimi markami jest dużym atutem, dlatego że zwykle są to firmy, które mają długą historię, a także ugruntowaną pozycję na rynku. To przemawia do wielu klientów, ale ma także znaczenie w przypadku ogromnego doświadczenia oraz zasobu wiedzy. Wieloletnia tradycja przemawia również za większą stabilizacją firmy i pewnością dla podjętej współpracy, taka firma nie zniknie z rynku z dnia na dzień. Dlatego w tego typu partnerstwo łatwiej można się zaangażować. Zwykle firmy europejskie o długiej tradycji posiadają własne centra rozwojowe i badawcze. To także ogromna zaleta.
Współpraca z europejskimi markami, to również łatwiejszy dostęp do danego producenta, którego można odwiedzić na miejscu bezpośrednio w siedzibie oraz obejrzeć proponowane urządzenia i rozwiązania. Taka ułatwiona forma logistyki jest to ogromnym atutem. Duże znaczenie ma także uproszczony system komunikacji na miejscu, dzięki czemu łatwiej jest dojść do wzajemnego porozumienia.
W jaki sposób można rozpocząć współpracę z europejskimi markami?
Współpraca z europejskimi markami to szereg korzyści dla firmy. Jednak warto wiedzieć w jaki sposób ją można nawiązać. Bardzo istotne jest uczestniczenie w misjach gospodarczych, a także Międzynarodowych Targach, które przybliżają do poznania rynku oraz odnalezienia się w jego funkcjonowaniu. Na tego typu wydarzeniach można zapoznać się z nowościami branżowymi, poznać ekspertów oraz innowacyjne podejścia w danej kwestii. Ponadto wydarzenia tego typu obfitują w szereg innowacyjnych produktów, urządzeń, o których znajomość warto się pokosić.
Niezwykle istotne są także imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym oraz webinaria oraz seminaria czy szkolenia, które dają dużą dawkę wiedzy. Nie bez znaczenia sa również konferencje branżowe, z których bardzo chętnie korzystają różnorodne przedsiębiorstwa. To wydarzenia, które stanowią bardzo istotną okazję do nawiązania współpracy ze znanymi lub dobrze prosperującymi zagranicznymi markami. Tego typu spotkania są niezwykle cenne i doceniane przez małe oraz duże firmy, a także pracowników, którzy mogą zdobyć nie tylko kontakty, ale także duży poziom wiedzy i doświadczenia.
Czy koopetycja się opłaca?
W ostatnim czasie niezwykle istotnym elementem współpracy jest tak zwana koopetycja. Taka forma wzajemnych relacji jest z jednej strony formą rywalizacji pomiędzy konkurentami, ale z drugiej strony bardzo pomocną bazą w zakresie współpracy, z której korzyść czerpią wszystkie zaangażowane przedsiębiorstwa. W praktyce polega na tym, że firmy, które rywalizują ze sobą w pewnym zakresie korzystają również ze swoich zasobów doświadczenia, a także innych dostępnych atutów. Dzięki temu mogą nie tylko rozwijać się, ale także podnieść na znaczeniu i wiarygodności swoją firmę, markę, rozbudować zakres działania i poszerzyć krąg odbiorców. Takie działanie dedykowane jest nie tylko dla nowych firm czy branż.
Współpraca z innymi, europejskimi markami pozwala na kompleksowe rozwiązania produkcyjne dla różnych branż, miedzy innymi:
- dla przemysłu poligraficznego
- dla przemysłu spożywczego
- dla przemysłu cukierniczego
- dla przemysłu drukarskiego
Ważne jest także nawiązanie współpracy z podmiotami, które mogą poszczycić się wystąpieniami na konferencjach branżowych w Polsce oraz za granicą, a także mającymi osiągnięcia w zakresie publikacji w pismach branżowych. To elementy, które świadczą o ogromnym zasobie wiedzy eksperckiej.