Jak krok po kroku zorganizować wesele w górach?

Organizacja przyjęcia weselnego wymaga długotrwałych przygotowań i dobrego rozeznania planistycznego. Szczególnie, jeśli wieczór ma być niezwykłym przeżyciem nie tylko dla Pary Młodej, ale także dla wszystkich zgromadzonych gości. Marzeniem wielu przyszłych nowożeńców jest zorganizowanie wesela w górach. To wyjątkowy i bardzo ciekawy kierunek, na który decyduje się coraz większa liczba zainteresowanych wystawnym przyjęciem. Na jakie aspekty trzeba zwrócić uwagę, aby nie przegapić żadnego istotnego elementu? Wskazujemy krok po kroku jak zabrać się do organizacji wesela w górach.

Etapy planowania – od czego należy zacząć?

Pierwszym istotnym krokiem są przygotowania. Warto na samym początku określić budżet, jakim będziemy dysponować. Pod uwagę należy wziąć m.in. liczbę gości oraz fakt, czy wesele będzie trwało jeden dzień, czy też będzie rozłożone na dwa dni. Przygotowanie wstępnego kosztorysu jest pomocne w kontekście poszukiwania odpowiedniej sali, która spełni nasze oczekiwania. Następnie warto wziąć pod uwagę wymarzone miejsce, w którym odbędzie się przyjęcie weselne. Chcąc wynająć salę lub cały kompleks weselny w górach, trzeba zorientować się co do dostępności terminów oraz wielkości sali. Warto pamiętać, że przyjęcie weselne w górach bardzo często będzie rodziło potrzebę wynajęcia pokoi dla gości, o ile większość z nich będzie dojeżdżało z innych części Polski. W tym wypadku istotna jest także kwestia transportu. Tak, aby można było wygodnie przewieźć ich z lotniska, dworca lub miejscowości zamieszkania.

Kuchnia, atrakcje i obsługa – o tym nie można zapomnieć

Kolejną trudnością, z jaką spotykają się osoby organizujące wesele, jest konieczność zadbania o skomponowanie zróżnicowanego menu, który przypasuje wszystkim gościom. Może się okazać, że wśród zaproszonych będą osoby stosujące się do zasad wegetarianizmu lub chorzy nie mogący spożywać określonej listy dań. To jednak nie wszystko. Dodatkowe aspekty, które trzeba wziąć pod uwagę to:

*zatrudnienie zespołu muzycznego lub DJ-a,

*zorganizowanie atrakcji weselnych dla gości,

*zaprojektowanie odpowiedniej aranżacji na sali weselnej,

*zatrudnienie fotografa oraz kamerzysty,

*że wesele w górach może wymagać zgody odpowiedniej instytucji, jeśli zaślubiny będą odbywały się np. w parku narodowym.

Jak to wszystko sobie poukładać?

Początkowe etapy planowania wesela w górach mogą przysporzyć wielu trudności. Nie każdy jest do końca przekonany, czy lepiej postawić na tradycyjne góralskie przyjęcie, czy też zorganizować wystawną kolację w towarzystwie niezwykłego górskiego klimatu. Oprócz tego, należy wziąć pod uwagę konieczność zaplanowania samego ślubu, który zazwyczaj przy takich okazjach odbywa się również w górach. W celu ominięcia takich trudności wiele sal weselnych korzysta z pomocy profesjonalnego koordynatora. To osoba, która pomoże przebrnąć przez poszczególne etapy planowania. Miejscem, w którym można skorzystać z takiej pomocy jest m.in. hotel Czarny Potok**** z pełnym zapleczem pozwalającym na organizację niezwykłego przyjęcia weselnego. Sprawdź propozycje dotyczącą planowania górskiego wesela pod poniższym linkiem: https://www.hotelczarnypotok.pl/uroczystosci/wesela.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

szesnaście + 11 =